Branża kasyn internetowych jest bardzo konkurencyjna. Tak naprawdę należy do czołówki na świecie, jeśli chodzi o konkurencyjność i trudność wybicia się spośród tłumu. Krótko mówiąc, na rynku udaje się przetrwać tylko najlepszym kasynom, które przygotowały najlepszą ofertę i odpowiednio zadbały o marketing. Ta druga kwestia jest pod tym względem szczególnie istotna.
Marketing to fundament branży kasyn online i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Stosuje się go tutaj na wiele różnych sposobów. Czasem wręcz możemy zauważyć unikalne, ekstrawagancje techniki marketingowe, których nie znajdziemy nigdzie indziej. Wszystko za sprawą tego, że kasyna internetowe muszą zacięcie walczyć nie tylko o nowych klientów, ale także muszą dbać o to, żeby zatrzymać jak najwięcej graczy na dłużej, tak aby ci regularnie grali i wpłacali depozyty, generując stały zysk dla kasyna.
To wszystko sprawia, że świat technik marketingowych w branży kasyn internetowych jest dynamiczny i bardzo rozwojowy, bo wraz z rosnącą konkurencją i rozwojem technologicznym wdrażane są nowe, innowacyjne strategie, zapewniające coraz to lepszą konwersję. Oto niektóre z najskuteczniejszych technik.
Bonus na start
Podstawowym elementem strategii marketingowych w kasynach internetowych, jak na przykład Verde Kasyno, jeśli chodzi o przyciąganie nowych graczy, jest oferowanie specjalnych bonusów do gry w maszyny online lub automaty dla nowych graczy, które powszechnie są nazywane bonusami powitalnymi. Kryją się z nimi różnorodne korzyści, które mogą odebrać wyłącznie nowo zarejestrowani użytkownicy. Korzyści te mogą wymagać od gracza dokonania odpowiednio wysokiej wpłaty — wtedy mówimy o tradycyjnym bonusie powitalnym — lub też można odebrać je za darmo, na przykład za rejestrację i zweryfikowanie konta — w tym przypadku mamy do czynienia z bonusem bez depozytu, czyli najbardziej poszukiwaną ofertą promocyjną.
Bonus powitalny może obejmować pierwszą wpłatę lub kilka pierwszych wpłat, tworząc w ten sposób pakiet powitalny. Korzyści w ramach takich bonusów to przede wszystkim bonus od depozytu lub darmowe spiny. Bonus na start często jest dostępny przez ograniczony czas, na przykład przez dobę od rejestracji, co sprawia, że gracze z nich chętnie korzystają i wpłacają depozyty, bo mają poczucie, że coś im ucieka. To skuteczna strategia marketingowa, która opiera się na zachęcaniu graczy do rejestracji i wpłaty poprzez wizję zwiększenia budżetu i szans na wygraną. Tak naprawdę nie ma lepszej opcji na zachęcenie graczy do stworzenia konta i gry.
Regularne promocje i programy lojalnościowe
Co najlepiej zatrzymuje graczy w kasynie? Oczywiście to samo, co ich przyciąga, czyli promocje. Każde kasyno przygotowuje oddzielną ofertę promocyjną dla nowych i stałych graczy. Oferta dla stałych bywalców różni się od oferty dla nowych, bo tutaj promocje nie mogą być jednorazowe, tylko regularne — muszą być dostępne na przykład co tydzień. Najpopularniejsze oferty promocyjne w tym zakresie to:
- darmowe spiny,
- bonusy od depozytu,
- cashback,
- turnieje z nagrodami.
Ponadto kasyna tworzą specjalne programy lojalnościowe, które jeszcze bardziej angażują graczy i sprawiają, że wracają oni cały czas po więcej. Programy te najczęściej nagradzają graczy punktami lojalnościowymi za wydane pieniądze. Punkty te następnie można wymienić na różne korzyści. Programy lojalnościowe też oferują różne korzyści same w sobie, co może obejmować na przykład dedykowany support, szybsze wpłaty lub ekskluzywne nagrody.
Content marketing
Ze względu na regulacje prawne kasyna internetowe mają znacząco ograniczone możliwości, jeśli chodzi o reklamowanie się. Nie mogą się reklamować w telewizji czy na wielkich banerach przy drogach lub w mieście. Jednak mogą to robić w internecie, więc wykorzystują jego potencjał maksymalnie.
Najpopularniejszą strategią w zakresie cyfrowego marketingu w branży kasyn internetowych jest content marketing. Kasyna tworzą przydatne treści na temat bonusów i gier, aby przyciągać użytkowników. Na stronach kasyn w poszczególnych sekcjach z grami można znaleźć rozbudowane opisy na temat mechanik gry i podstawowych strategii, a także wskazówki. Tego typu treści nie znalazły się tam przez przypadek, tylko są elementem szeroko zakrojonej strategii, bazującej na content marketingu.
Marketing afiliacyjny
Kasyna internetowe nie muszą reklamować się same, bo mają od tego swoich bliskich partnerów. Dziś praktycznie każde renomowane kasyno online ma swój program partnerski. Jest on kluczowym elementem w zakresie marketingu afiliacyjnego, który jest szeroko zakorzeniony w branży iGaming i tak naprawdę, wraz z content marketingiem, jest fundamentem, jeśli chodzi o skuteczny marketing kasyn.
Marketing afiliacyjny w branży kasyn internetowych działa w bardzo prosty sposób. Kasyna nawiązują współpracę z różnymi partnerami, najczęściej dużymi serwisami internetowymi prezentującymi rankingi kasyn. Serwisy te przekierowują swoich czytelników na stronę kasyna, za co otrzymują odpowiednią zapłatę, która różni się w zależności od renomy serwisu i tego, jaki ruch generuje. Partner może otrzymywać zapłatę na przykład za przejście na stronę kasyna albo za rejestrację lub wpłatę depozytu — wszystko zależy od indywidualnych ustaleń między partnerem a kasynem.
Partnerzy afiliacyjni kasyn również bazują na content marketingu, bo tworzą oni przydatne dla graczy treści, które finalnie mają zachęcić ich do przejścia na stronę kasyna i gry. Treści te najczęściej obejmują opis bonusów lub recenzję kasyna. Partnerzy oferują też ekskluzywne kody promocyjne i bonusy dla nowych graczy, które są dostępne wyłącznie po przejściu do kasyna przez specjalny link polecający.